Anita A. Madsens DM-dagbog – del 2

Søndag d. 9 December

Kære dagbogAnitamadsen
Min far kom ind og vækkede mig kl. 7.40, da min mor havde fødselsdag. Vi skulle ud at dække morgenbord til hende, og imens ville far købe noget morgenmad. Det var et godt morgenbord, og mor åbnede vores gaver. Dejlig morgen!

Så hoppede jeg i træningstøjet, og vi kørte derefter til Herlev for at få en morgentræning inden det lange program senere.

Opvarmningen på gulv gik super fint, og jeg havde igen aftalt med mine trænere at gå på ca. 25 minutter senere, for at jeg ikke skulle bruge al min energi. Træningen på isen gik rigtig godt i dag, og jeg følte at jeg havde mere kontrol over mine ting, og at jeg allerede var mere fokuseret fra morgenen af.

Eftermiddagen
Efter træning fik jeg strukket lidt ud, og kørte derefter hjem med min mor. Da jeg kom hjem satte min mor og jeg os til at se en film i stuen, inden jeg skulle gøre mig klar igen. Jeg droppede at sove i dag, da jeg ikke var specielt træt og mere bare havde lyst til at slappe af.

Jeg spiste noget frokost, dog ikke så meget i dag, da jeg ikke var så sulten, men jeg prøvede at få noget ned.

Jeg fik sat mit hår og lagt min make-up, og jeg var allerede færdig efter 1 time. Det blev også rigtig godt i dag, og jeg er meget tilfreds med mit nye konkurrence-look. Jeg gik ind og pakkede de sidste ting, inden vi skulle afsted igen.

Opvarmningen
Da jeg ankom til Herlev, fik jeg snakket med mine trænere angående tidsplanen og andre diverse ting. De fortalte mig, at jeg skulle stille mig et sted hen ALENE og varme op.

Opvarmningen gik godt, og jeg var fuldt ud fokuseret. Da jeg skulle have skøjter på, fik min trænere flyttet mig ind i et andet omklædningsrum, hvor der kun var mig, da de kunne se, jeg havde brug for fred og ro. Det var rart at få samlet tankerne lidt alene, og jeg var nu klar til opvarmningen.

Jeg skulle løbe som nummer to. Opvarmningen gik fremragende og var meget bestemt i dag, Jeg havde mere overskud i dag, og jeg tænkte mere på alle mine tekniske ting og prøvede at fjerne al fokus fra alt det, som ikke gik i går.

Jeg var selvfølgelig stadig nervøs, men jeg vidste, at jeg ikke havde råd til endnu en dårlig dag, så jeg måtte simpelthen bare tage mig sammen og yde 100%. Jeg tænkte: Så må det gå, som det går, men så kan jeg være tilfreds med, at jeg i det mindste forsøgte i dag.

AnitamadsenlangtprogramLøbet
Mit lange program var bedre end det korte. Jeg fik samlet det fokus, som jeg kunne bruge på hvert enkelt element i programmet. Det var stadig ikke det bedste, jeg overhovedet kunne – endda langt fra. Mange små kiks på forskellige landinger og en krampe midt i en piruette i midten af programmet.

Det gjorde selvfølgelig, at jeg tabte al fokus i midten af programmet, fordi det jo ikke er skide sjovt at skøjte med en krampe i læggen. Men jeg gav da ikke op på grund af det. Jeg kæmpede videre og fik nogle okay ting med til sidst.

Jeg var tilfreds med mit lange program, fordi jeg forsøgte! At det så ikke lige var min dag igen, det kan ske selv for verdens bedste. Nu har jeg virkelig nogle ting, jeg kan gå hjem at arbejde med, og jeg synes, det var fedt at deltage, selvom jeg selvfølgelig havde ønsket, at jeg havde ramt dagene bedre. Sådan er sporten desværre indimellem.

Men nu er jeg klar til at træne videre til min næste konkurrence – EM.

Se det meste af Anita Anderberg Madsens lange program her

Article written by Jakob Flarup

Kontakt mig på jvflarup@mail.dmjx.dk